Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Jahapp..då har man en blogg :)

Av Amela Olsson - 25 juni 2011 21:43



Ja då va d väl dax o skaffa sig en blogg, känns som att alla har en.
vet dock inte riktigt hur ja ska börja..."hej o välkommna bla bla.."typ ^^''

Idag har jag ritat,kollat på film o vart ute på promenad med Ruby(min lilla vovve) Där jag blev mer lr mindre utskälld av nån random kvinna..heeelt galet!!
Såhär gick d till :

Ja va ute med min valp så går en kvinna förbi o Ruby vill gå fram o hälsa (Vilket hon vill med alla som går förbi oss. Men ja ville inte d då hon ska lära sig att gå utan att vilja hoppa på alla..hon e bara 6 månader o fortfarande valp,dvs överdrivet glad när nån ny går förbi) Så ja flyttade henne till andra sidan så att kvinnan skulle gå förbi. Så tittar kvinnan på Ruby o sen på mig o säger "Kan inte hunden få hälsa" (säger hon väldigt oartigt..) ja säger att hon inte får d nu för att ja håller på o träna henne så att hon inte hoppar på folk o ska hälsa jämt..
Så börjar kvinnan predika om hur att låta hunden "hoppa o hälsa på folk e helt olika saker bla bla bla" att ja borde träna Ruby med en viss teknik o massa skit..
(Asså..ja håller med att hoppa på folk o hälsa e olika saker för en hund som har lärt sig sånt..Ruby e liten o fattar inte skillnaden än,hon hoppar upp på alla,d e hennes sätt att hälsa...iaf...så babblade kvinnan om hur ja ska uppfostra min valp! HELT främmande människa! Som tur va så va vi nära porten så ja bara ignorerade henne o gick in..
Asså människor..acceptera ett"nej" om ja som hundägare säger att folk inte får klappa/hälsa på min valp så fattar ja inte varför dom ens ska säga emot..*suck* på människor.. 



Har köpt en ritplatta för nån dag sen så ja håller på o rita o utveckla min stil..kan inte säga att ja har en riktig "stil" på d ja ritar för d ändras jämt beroende på humör o så..men just e ja väldigt inspererad av en av mina STORA idoler inom konsten, Tim Burton. (Kommer lägga upp lite bilder vid ett senare tillfälle)  ^^


På tal om Burton o hans filmer så har ja spenderat 3 dar nu med att kolla på hans filmer/lyssna på hans komentarer ang hans produktioner. Helt kär i hans värld!   


Rekomenderar att kika in på hans hemsida där man kan se lite av hans underbart vackra tavlor/bilder.  http://www.timburton.com/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amela Olsson - 13 juli 2011 13:15


Tjooohooo!!Idag så kommer två av mina bästa vänninor hit och har en tjejkväll med mig! :)Men vi ska även fira Salis födelsedag eftersom hon fyller 1 år idag! Så jag har städat och förberett iför ikväll, gjort efterätt o tagit ut maten som ska lagas s...

Av Amela Olsson - 11 juli 2011 22:18

Nu är kameran beställd och beställt nytt koppel sam nytt halsband åt RubyHämtade ut tåg biljetterna på centralen oxå, så ja känner mig duktig! :) ...

Av Amela Olsson - 9 juli 2011 10:48


Har vart ute efter e ny kamera länge nu o idag så hittade ja den som ja ska köpa :) Har läst på lite om den o den verkar helt ok, priset e inte jätte dyrt heller..Blir nog en röd Nikon L120, ska se om ja kan beställa hem den nästa vecka! :)   ...

Av Amela Olsson - 8 juli 2011 19:53

Precis när ja kom hem efter att ha köpt Thai-mat o bestämmt mig för att ha en tråkig dag hemma,med film o mat så får ja ett sms av min bästis Tina där hon frågar om vi kunde gå runt i stan, kunde inte tacka nej till d :PSå ja tog med Ruby o begav mig...

Av Amela Olsson - 8 juli 2011 14:56

Har planerat att gå med Ruby till hundrastgården i närheten,planerat men inte fått d gjort nu i två veckor. O så idag när ja bestämde mig för att gå dit,tog på mig o fixade iordning allt, precis när ja ska gå utanför porten så spöregnar d!!.....typis...

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards